Metroselskabet

Metroselskabet, som har ansvaret for drift og utbygging av København Metro, informerer innbyggere om byggeplaner, forlenget arbeidstid, unormal støy og spesiell transport. Adressebasert varsling fra UMS lar Metroselskabet kommunisere via flere kanaler.

MetroselskabetKøbenhavn har hatt behov for utbygging av eksisterende Metro-infrastruktur for å møte økende etterspørsel. Utbyggingen av Metroen påvirker ikke bare eksisterende ruter og tjenester, men også folk som bor i nærheten av de berørte linjene. Metroselskabet trengte et nytt system for å informere beboere nær byggeplasser om byggeplaner, forlenget arbeidstid, økt støy og spesiell transport som kan påvirke normale forhold.

UMS Adressebasert varsling løste Metroselskabets behov
Løsningen fra UMS tillater bruk av flere varslingskanaler, som for eksempel SMS og talemeldinger, for å sende presis informasjon til berørte innbyggere. Borgere som ikke ønsker å motta oppdateringer kan velge å avslutte abonnementet. Adressebasert varsling lar organisasjoner velge berørte områder på et digitalt kart og sende tale- og SMS-varsling til alle mottakere som bor i disse områdene. Det er også mulig å raskt sende varsel på nytt til dem som ikke har lest eller mottatt meldingen, eller for å gi situasjonsoppdateringer.

Resultater: Systemet sender 500 – 3000 meldinger i gjennomsnitt per utsending, og de fleste av meldingene blir levert i løpet av det første minuttet. Dette gir naboer og andre berørte innbyggere god tid til å organisere seg.

UMS sin løsning passet til behovene
UMS sin adressebaserte varslingsløsning passet kravene til Metroselskabet og tilbød en enkel tilnærming for å oppnå deres mål. Løsningen ble implementert som en Software as a Service-modell, slik at administrasjonen ved Metroselskabet kan bruke løsningen uten behov for oppsett og vedlikehold av hardware. For å sikre enda raskere utsending tilbyr UMS sin løsning oppsett av maler, som gir muligheten til å opprette forhåndsdefinerte varslingsgrupper og meldinger. Gjennom innbyggerportalen, kan alle borgere registrere eller oppdatere sin kontaktinformasjon og velge flere områder de kan motta varsel og meldinger fra.

Informasjon reduserer innvirkningen
Beredskap og nøyaktig informasjon reduserer innvirkningen forstyrrelsene har i servicetilbudet. Metroselskabet trengte et nytt system og den adressebaserte varslingsløsningen fra UMS har gjort det mulig å utføre deres ekspansjonsarbeid med høyere toleranse og tillit fra sine naboer og minimalt ekstra arbeid.

 

Les mer om: